onsdag 9 december 2015

ett axplock av dagar

Några dagar plockade ur den senaste tiden:

Lördag: En flaska rödvin, en hockeymatch, gårdschips och geni tillsammans med Sebbe.

Tisdag: Sedan den 30 november har jag varit på en skola för att göra mina tre veckors verksamhetsförlagda utbildning i en förskoleklass. Nästan varje dag har jag gått förbi kyrkan ovan och blivit dödskär i dess arkitektur. Har även besökt kyrkan två gånger tillsammans med barnen och fått se insidan. Kyrkor är fan magiska (hade gått dit regelbundet om det inte vore för att kyrkan är religionsbunden).

Tisdagen innebar även ett besök i ishallen med fritidsbarnen. Så jäkla roligt att få ställa sig på ett par skridskor igen. Senast var när vi hade friluftsdag med gymnasiet och det märktes tydligt att det var ett tag sedan nu. Skillnaden denna gången var dock att barnen förlitade sig på att de kunde hänga i mig när de höll på att tappa balansen. Gick förvånansvärt bra! Inga fall från min sida i alla fall.

Onsdag: Och så har ännu en dag gått och halva tiden i förskoleklassen är redan gjord. Har haft min andra aktivitet idag, i musiksalen till råga på allt, plus handledning de sista två timmarna av dagen. Mitt under handledningen gick strömmen, så en av fritidsledarna fick gå runt och tända ljus - även på toaletten. Blev plötsligt väldigt mysigt att kissa.

Nu är det dags att sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar