tisdag 10 november 2015

utbildningen och att vara mitt i en grop.


Läsdag igår. Umgicks med yrvädret hela dagen hemma i Falkenberg. Förberedde pappas födelsedagspresent tills på onsdag, skrev ner tankar i ett dokument, tittade på några avsnitt Bones, gick rundor i regnet och låg i soffan och myste med valpen.


Denna terminen i skolan har gått fruktansvärt snabbt, på både gott och ont. Det närmar sig praktik, vilket jag ser fram emot. Dock är det även någonting jag inte riktigt känner mig redo för just nu. Är inte i den bästa perioden i mitt liv och praktiken handlar så mycket om att göra ett bra intryck och att leverera. Samtidigt har en bara tre veckor på sig, vilket alltid gör att det känns pressat och jobbigt. Det ska hinnas med så jävla mycket på kort tid och mitt i allt ska en även hinna njuta av situationen och ha roligt tillsammans med barnen. På något sätt går det, jag vet, men hela kroppen vill nagla fast sig i marken och tiden och inte röra på sig.

Om ett par timmar är det i vilket fall dags att ta sig några hundra meter bort till högskolan och vara där till fyra. Ser verkligen fram emot den dagen då denna kursen är över och jag förhoppningsvis är godkänd och kan släppa detta och gå vidare in på sista året. Ett år kvar i januari. Längtar så in i helvetes mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar