onsdag 4 november 2015

tre av sju dagar

De tre första dagarna av denna veckan har jag befunnit mig i Halmstad och mestadels på högskolan.

De två första dagarna i veckan bestod av sammanlagt tre stycken workshop's i bild. Som ni kan se på bilderna ovan handlade det inte om att måla ett snajsigt motiv, utan att få med oss många olika tekniker inom bild som vi kan göra tillsammans med barnen vi kommer möta i vårt framtida yrke. SÅ HIMLA ROLIGT. Förlorade mig själv totalt och kom in i något slags meditativt tillstånd många gånger. Mitt sinne har fasiken suktat efter det länge nog. Hur som. På tisdagen slutade vi vid lunch, så jag gick hem och tog ut valpen en lång runda, slängde i mig lite mat och ringde Anna och frågade om hon ville möta upp mig i stan. Det var verkligen på tiden. Både att få träffa Anna utanför skolan, samt att ta sig in till stan. Har inte gått i en fysisk butik på cirka ett halvår och har haft en del på min att-köpa-lista som jag inte riktigt vågar beställa utan att testa först. Sådana ärenden gjordes, i ett eminent sällskap dessutom. Inte fy skam.


Därefter hämtade Sebbe upp mig i stan och cirka femton minuter senare befann vi oss här (pil uppåt + nedåt). Den platsen tog fan andan ur mig. Nästa gång blir det att ta med sig kaffe och bullar för att sätta sig på något sten där uppe och maxa upplevelsen av njuteri.

Onsdag då? Heldag i skolan, eller nja, nio till tre. Efter att Sebbe kommit hem och vi packat våra väskor slängde vi in lasten i bilen, åkte till Skedala för att promenera och därefter styra mot Falkenberg. Drabbades av något akut illamående när vi kom hem (kom på efter maten att det var hungern som pratade med mig), så Sebbe lagade mat medan jag låg och gosade med Nicco i soffan. Vi förtärde maten, drack kaffe och avslutade denna kväll med ett Modus-avsnitt. Livet behöver inte vara krångligare än så.

Ta't lugnt. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar