söndag 25 januari 2015

tre fina att minnas

23 januari - en dag som gick åt till att äta en lång frukost, plugga, få hemleverans från adidas, må bra och åka till skolan vid halv tre för att ha litteraturseminarium till fem. det var minst sagt en underlig känsla att åka hem från skolan när mörkret redan fallit. någon timma senare kom sebastian och förgyllde min kväll med thaimat och två filmer. filmer jag faktiskt skulle vilja rekommendera till folket: disconnect & prisoners. se dem!



24 januari - kaffe och fralla tillsammans med min man, för att sedan åka till mamma vid lunch och äta skaldjurssoppa tillsammans med mamma, låtsaspappa, lillasyster, plast-storasyster + hennes man och barn. det var nämligen dags att planera inför nästa jul då vi alla firar tillsammans. för någon månad sedan kom jag på den briljanta idén att vi kan fira jul i sälen, så nu var det dags att samla alla och planera. vi kom efter några timmar överens om vart vi skulle åka och bokade ett boende i tandådalen! ÄR SÅ PEPP NU. strax därefter åkte plastsyster med familj vidare, då jag och mamma bestämde oss för att känna på kylan och gå en runda. resten av kvällen spenderades hemma hos pappa, med kaffe och sånt bra.



25 januari - startade dagen med en snabb promenad runt ätran här i falkenberg! en timma senare var jag hemma och tog en skållhet dusch och blev sedan bjuden på middag av pappa (hör till vanligheterna). däckade därefter i soffan och vaknade igen vid åtta-tiden. prima, eftersom jag ska upp vid sju imorgon.

ska alldeles strax gå och lägga mig i vilket fall och sätta på twin peaks, samt hoppas på att få några timmars sömn inatt. så himla ägig helg!







foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar