tisdag 27 januari 2015

slida

FEM BRA
1. lönen trillade in på kontot
2. = beställt en ny kamera (!)
3. varit på kramhumör vilket resulterade i gosiga kramar med gosiga vänner i skolan
4. har peppat livet till bra musik i bilen på väg till och från skolan
5. tittat på fem avsnitt av twin peaks, druckit thé och ätit varm ostmacka

En mindre bra upplevelse under dagen var dock cellprovstagningen. Något som gjorde mig illa till mods vid cellprovstagningen var barnmorskan som inte kunde referera till kvinnors underliv när en rutinfråga skulle ställas till mig. Barnmorskan frågade mig "hur står det till... i den... nedre regionen?". Obekvämt att kommunikationen inte kan nå riktigt fram medan barnmorskan sedan ska sitta och stirra rakt in i min slida. SLIDA, VAGINA. Vad är det som är skämmigt eller obekvämt med att säga det rakt ut? En kan minst sagt säga att besöket väckte många frågor och mycket frustration inom mig. Jag säger absolut inte att det är barnmorskans fel, eller att det är barnmorskan jag är frustrerad på. Mer samhället, som vanligt.


Ibland vill jag skrika tills luften tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar