fredag 23 januari 2015

ny kurs och lediga dagar

Denna veckan har en ny kurs startat i skolan och det behövdes. Förra kursen kändes oändlig då den sträckte sig över julen, så det kändes extra inspirerande att bita tag i nytt innehåll nu. Denna kursen heter Specialpedagogik för förskollärare och verkar hittills lovande i innehåll och utformning. Detta är kursen jag sett fram emot allra mest med min utbildning, så nu är det upp till bevis att kursen håller måttet. Jag vet inte om jag nämnt det tidigare, men efter ett tag som förskollärare (närmare bestämt 3 år) får en vidareutbilda sig till specialpedagog, vilket är ett av mina mål med min utbildning. Har länge varit säker på att jag vill arbeta med barn i behov av stöd och tror på att det håller i sig.

Veckan har endast bestått av 2 skoldagar, varav 2 dagar med arbete hemifrån. Detta har varit en av hem-studiedagarna och imorgon börjar vi inte förrän klockan tre på eftermiddagen, så jag har även tid imorgon för att förbereda mig inför det kommande seminariet. Idag har jag försökt ta vara på dagen genom att fixa ärenden, umgås med min bror och ta tag i en del av plugget. Ett av ärendena var att titta ut nya träningsskor för utomhusbruk och svängde därmed inom intersport tillsammans med bror. Lade undan ett par skor till imorgon, men kunde inte hålla mig. Gick istället ner en timma senare och kirrade köpet. Det blev ett par nike air zoom structure 18 flash som egentligen kostar 1.400 kr, men studentrabatten gav mig 10 % rabatt och ett presentkort reducerade priset med 500 kr så slutsumman blev bara 759 kr. Tyckte det var ett rimligt pris för studentkassan och mina fötter och min rygg är helt klart värda det. Kände en enorm skillnad på premiärpromenaden tillsammans med bror. Mer stabilitet och ett lättare steg än vad jag haft innan. Dessa skorna ska även vara speciellt utformande för ett pronerande steg (när en lägger tyngden på insidan av foten) och det var just där jag kände störst skillnad. Så. Himla. Nöjd.



foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar