torsdag 29 januari 2015

att klanta sig

Fick precis panik på mig själv. Jag grät lite, men nu har det löst sig igen. Det var nämligen så att jag inte fick särskilt mycket sömn inatt och dagen har därefter gått i ett - gick upp vid kvart i sju, hade litteraturseminarium i skolan (som var rent pissdåligt), åkte in till halmstads bibliotek och lånade en bok, åkte till förskolan och pratade med min handledare, åkte hem och promenerade en timma, åt sushi och däckade därefter i soffan i några timmar. När jag vaknade kom jag på att vi har ytterligare ett seminarium imorgon. En bok skulle läsas, en reflekterande text + frågeställning skulle skrivas till två utvalda citat ur boken som vi ska behandla imorgon. När jag väl var klar med denna eminenta uppgift fick jag för mig att jag likaväl kunde förbereda nästa uppgift till nästa vecka, så att jag inte skulle glömma åter igen. Läste nästa bok, hittade ett citat och skrev ner det i mallen som vi använder för trippelloggar (alltså mitt förra dokument jag skrev vid nio-tiden), och tänkte - "jag måste spara detta nu", trycker på kortkommandot för att spara och sparar över hela min förra text. Hur tröttsamt? Kände hur paniken började stegra, upprepade jagorkarinte jagorkarinte jagorkarinte, grät i någon minut, skickade ett sms till Sebbe som försökte hjälpa mig via telefon. Dock utan framgång, så det var bara att göra om det. Nu är jag klar med den uppgiften för andra gången denna kväll. Ska trösta mig med att titta serier tills mina ögonlock blir blytunga och försöka skaka av mig stresskänslan som fortfarande sitter i.

SÅ KAN DET GÅ. Tur att det inte är så många minuter kvar på detta dygnet. Kände mig för övrigt precis som texten beskriver på bilden nedan när jag satt där med ett blankt word-dokument framför mig, åter igen:




Imorgon har vi seminarium från 13 - 15, sedan bär det av hem till mamma för en promenad och prat. Bästa kombinationen jag vet, förutom när en blir så andfådd att orden bara kommer ut stötvis.

P.S. Något som gör mig helt lyrisk är att jag fick leveransbesked idag. Min kamera är påväg! D.S. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar