torsdag 23 oktober 2014

magisk oktobermorgon



Vissa morgnar när jag kör till skolan upptäcker jag en soluppgång bakom allt regnande. Istället för att bli nedslagen av att det regnar förundras jag över hur fin himmeln blir (plus att jag får använda vindrutetorkarna som vi nyss bytt och som fungerar amazing). Idag stannade jag dock hemma från skolan på grund av för många svinkoppor och tankar. Behövdes en dag då jag stängde av skolan och fokuserade på att själv må bra. Det hinns med alldeles för sällan, så ibland får en helt enkelt ta den tiden. Det blir bättre i längden.

Har istället sovit länge (till elva!!), pratat med min bror, tittat på när låtsaspappa satt panel inne hos min pappa och lagat en god korvstroganoff. Hann även prata med anna i över en timma i telefon, samt umgås med pappa. Känns som jag fått ut det jag ville av den här dagen, så det var värt det.

Nästa vecka kommer vi äntligen runda av den här kursen med en lekkonferens med inbjudna förskollärare. Ska bli otroligt skönt att sätta punkt för de två projekt vi haft igång nu i snart två månader. Efter nästa vecka har vi en hel skrivvecka där vi får tid att färdigställa och justera det sista i vårt arbete. Sedan startar en ny kurs! Otroligt go känsla att börja på något nytt och fräscht.

Godnatt mina vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar