söndag 12 oktober 2014

att se sig själv som den viktigaste människan i sitt liv

Jag är glad att jag ibland vill föreviga mina extremt bra dagar med en bild, där jag ler och ser ut att vara helt bekymmerslös. Dem bilderna är bra att ta fram när en inte känner sig lika sprudlande, för att påminnas om hur glad en kan vara ibland. Som en positiv bild av sig själv. Det finns nämligen dagar som jag ler åt mig själv i spegeln, gör grimaser och tycker att det är väldigt roligt att se min spegelbild. Dock finns där också dagar då jag bara går förbi, eller bara ser fel när jag ser min spegelbild. Sådana dagar har tyvärr hopats på hög några veckor nu. Vinterhyn och vinterhumöret börjar komma, vilket jag aktivt försöker göra något åt och då kan jag ta fram en bild på mig där jag ler och bli glad i den stunden jag befinner mig i nu. Hur ego det är vet jag inte, ser det bara som att se sig själv som sin människa och inte förlita sig på att andra ska lösa problemen åt en.


Helgen har varit bra, trots att jag rent psykiskt inte haft det särskilt bra. Försöker ändå se det som att jag umgåtts med dem jag tycker allra bäst om. Hade en mysig dag på stan med Sebbe igår, där vi strosade i affärer och jag gjorde några ärenden. På kvällen lagade min fina bror och hans flickvän mat till oss + pappa. Varm smörgåstårta, vilket har blivit en nationalrätt för oss i familjen. Detta följdes av kaffe, kortspelande med sebbe och en massa prat som var viktigt och bra. Idag har varit en typisk söndag, en dag jag inte orkar ta tag i någonting alls. Bara äter, sitter vid datorn, dricker kaffe och småpratar med dem som sitter bredvid. Kanske inte krävs mycket mer än så, egentligen.

Hoppas att ni har haft en fin helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar