söndag 5 oktober 2014

göteborg




I lördags blev det en dagstripp till göteborg med alex, paulina och sebbe. Planen var mest att gå i affärer och bara komma iväg för en dag. Planen var inte att gå vilse och få en extrem värk i rygg och nacke, men man kan ju inte planera allt. Det var inte min bästa dag, och jag fick det bekräftat ganska snabbt att jag faktiskt inte tycker särskilt mycket om göteborg. Anledning: staden luktar illa, det är alldeles för mycket människor på liten yta och så är det smutsigt.

Jag och sebbe åkte från göteborg vid tre och lämnade paulina och alex där då de skulle titta på frölunda live i skandinavium. När vi kom hem hade pappa gjort korvstroganoff och vi satte oss ner för att äta och njuta av matchen i tv-soffan istället. Jag somnade ganska snabbt därefter i pappas soffa medan sebbe hade gått in till mig och somnat i sängen. Efter två timmar vaknade jag upp och ba: oh fan, är det natten nu? Det var mörkt ute, men istället för att sova vidare satte vi på kaffe och tittade på postkodmiljonären och fångarna på fortet. Pensionärsvarning. Hur som, en lugn kväll följt av en skitseg söndag. Imorgon är det åter igen dags för att arbeta hemifrån med plugget. Det är liksom dags att ta tag i saker och ting.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar