onsdag 20 augusti 2014

sjukledig dag/selfie gånger tre


Ja, alltså är en rastlös och hemma ensam utan någon att prata med på flera timmar blir ens spegelbild lite som en vän. En kul filur att titta på.

Såhär kul, kanske.




Efter min arbetsledares direktiv stannade jag hemma en dag och "vilade". Oavsett så känner jag mig bättre, och tackade därmed ja till jobb imorgon.

Vad har jag gjort idag då? 
- blev väckt av att min bror ringde vid nio och undrade om jag kunde leta efter hans borttappade mobil. spårade den till pappas bil efter några samtal till olika personer. åkte därefter och hämtade den, samt lämnade den på jobbet där bror befann sig. istället för att fortsätta jobba åkte han med mig hem för att gå till läkaren lite senare.
- när vi kom hem blev det kaffe och frulle inne hos mig.
- hunnit med att tvätta två tvättar, skänka kläder och annat till kupan.
- blev rastlös flera gånger om. satte då på house-musik och dansade runt.
- druckit alldeles för mycket kaffe.

Äntligen är denna dagen slut och imorgon är det dags att sysselsätta sig med jobb igen, som sagt.

PUSS

1 kommentar: