måndag 11 augusti 2014

öland - andra dagen

Lördag morgon gick vi upp vid 8-tiden efter en sömnlös natt. Det var riktigt varmt på rummet under natten, samt att en fluga surrade intensivt vid mitt öra och vägrade sluta förrän tidig morgon. Hur som, var uppe och åt frukost på hotellet och åkte sedan till Ottenby (ölands södra udde) för att titta på fyren Långe Jan. 




Gick upp i fyren för att titta på utsikten. Påvägen upp fick jag en panikattack på grund av att allting bara gick runtruntrunt (fyrjävel), så när jag äntligen kom upp glömde jag hur höjdrädd jag är. Hängde över kanten och fotade. Det var snarare S som tyckte höjden var jobbig, hah.




Blåste som tusan!



På vägen ner började benen skaka igen, så det var skönt att komma ner till fast mark.



Gick istället in på Naturrum och tittade på sälar och fåglar.



Därefter var det nog. Åkte mot Färjestaden igen och åkte förbi ett naturreservat. Inte särskilt mycket att se förutom ett träd med en rumpa mitt på.

foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar