tisdag 5 augusti 2014

räknar ner jobbdagar!

Hej. Det har varit hektiskt och sådär hett inne på jobbet, så att en varit som en grönsak vid hemgång och hela kvällen därefter. I helgen fick jag dock pausa, och det var efterlängtat.


På fredagkvällen när S kom hit åkte vi till mamma. Dem hade besök av mammas och låtsaspappas vänner. Satt på balkongen hela kvällen och pratade en massor, drack kaffe och hade det mysigt och bra.


I fredags hade vi även en kotte i källartrappan som inte kunde komma upp, så den vände neråt för att hämta krafter på en sopsäck. SÅ. DJÄVULSKT. SNUTTIG

Lördagen hann jag inte dokumentera då hela förmiddagen bestod av städ och dusch innan Anna kom hit på besök från Halmstad. Hade en lugn kväll tillsammans, då vi gjorde egna hamburgebiffar och grillade det till en sallad. Sedan satt vi ute och pratade medan regnet smattrade. Vid halv två somnade vi och dagen efter åkte hon hem vid halv två.


När A åkt hem var det dags för ett ikea-besök med S och pappa. Satt och väntade på pappas trappa en bra stund då S fastnat i kö på motorvägen. Tillslut kom vi dock iväg alla tre hittade lite smått och gott! (köpt nya skor också, som jag är tok-kär i)


En Lovisa.  



Sedan var det dags för jobb igen på måndagen. S har semester nu, så han ligger kvar och gottar sig medan jag går upp kvart i sex på morgonen. Bilden illustrerar hur öde det är i vår källare på jobbet, bara jag och min kundvagn. Lite kusligt att gå ner där, då en aldrig vet om hissen fungerar upp till civilisationen igen. Hah! Imorgon är det jobb som gäller igen, och eventuellt torsdag. Därefter bär det av till Öland med S, för en weekend, bara vi två tillsammans. Ska bli övergött.

VI HÖRS

// Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar