lördag 3 augusti 2013

yngeredforsen/döda fallet

Hej.


Jag och Sebastian har haft en grym dag. Vaknade upp sent, självklart, eftersom vi båda har semester. Packade in oss i bilen och körde till mammas hus för att släppa ut kaninen ur buren. Åt frukost där hemma och drack kaffe en lång stund innan vi beslutade oss för att åka iväg en sväng. En snäll bekant hade tipsat mig om någonting som heter Yngeredsforsen utan för Falkenberg, så jag och Sebastian kollade kartan, laddade termosen med kaffe och körde iväg. Väl där gick vi först fel en bit, i uppförsbacke (blev redigt svettiga redan då) innan vi hittade rätt och häpnades (i alla fall jag) över det fina vi mötte. Inte nog med att det var fint, hela alltet var uppdelat i olika etapper av berg. Så jag och S gick enda upp för stigen i skogen och klättrade sedan ner för alla stenar med picknickkorgen i ena handen, väskan runt halsen och kameran i andra handen. Ett mysigt äventyr för någon som är dödsrädd för höjder. Heh












På hemvägen spontanbesökte vi Kerstin och Robban som precis flyttat ner till Årstad från Borås. Fick gå husesyn och satt och samtala med Kerstin ett bra tag. Åkte vidare tillbaks till mamma där vi käkade och avslutade kvällen med asflabb och badminton. Nu är jag nöjd. Det som återstår är att fixa photoshop till min nyformaterade dator, duscha och slänga huvudet på kudden. Blir mör av denna värme som varit idag, och imorgon skulle det tydligen bli värre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar