torsdag 1 augusti 2013

frågor på det?

Onsdagens andra hälft spenderade jag hemma hos Rebecca. Gav henne två försenade födelsedagspresenter, besökte systemet inför lördagens superier, grillade kyckling och andra tillbehör och avslutade kvällen med matkoma i soffan med en zappande vän.



När jag kom hem vid tio-tiden bestämde jag mig för att ta tag i att söka studiemedel och slänga iväg ett mail till lärarstaben med en bunt frågor. Fick svar redan imorse, så nu känner jag mig lugnare i kroppen.

Idag gick vi upp sent, bryggde kaffe och gjorde några mackor innan det var dags att packa ihop nödvändigheter och åka till mammas hus. Torsdag - lördag är jag kaninvakt, vilket innebär att vara morotsförmedlare, rensa bajslådor, gosa i soffan, hålla koll så att han inte biter av viktiga sladdar och låta han springa av sig. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, men ibland måste man ge tillbaka till sin fina familj.

Så, nu sitter jag här hemma och rensar datorn för att sedan kunna formatera om den. Vill ha den fräsch inför skolstarten! Ska även ta en dusch och ett fotbad när jag ändå är här. Trevlig torsdag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar