lördag 10 augusti 2013

femte till tionde augusti

Femte augusti.

På förmiddagen åkte S till Kiruna, och lämnade mig ensam kvar i Falkenberg. Rastlös som fan. Väntade på att Rebecca skulle sluta jobba, för vi hade bestämt att vi skulle ta ett kvällsdopp i Ljungsjön. Hämtades upp halv nio, svängde om stan för att ta upp Zandra och Johanna som också var sugna på att bada och styrde sedan mot Ljungsjön. På vägen hem bestämde vi oss för att grilla i min trädgård, så jag, R och Z åkte inom ICA och handlade med oss majskolvar, korv och annat gott. Startade grillen någon gång vid halv elva - elva och satt sedan där  (bild nedan) tills det började svalna av vid tjugo över två. Där emellan hann vi äta, prata allvar och minnas tillbaka till tidiga tonårstider, hämta filtar och frysa lite. Väldigt go kväll. 

(i måndags tog jag även beslutet att sluta röka, så det gjorde jag)



Slut på femte augusti.

Sjätte augusti. 

Sov till väldigt sent (har börjat bli en vana igen), spenderade mycket tid inne hos pappa och saknade Sebastian. På kvällen tände jag grillen för lite vanlig hederlig korv med bröd. Bror gjorde mig sällskap och sedan kom Rebecca hit. Kvällen fortsatte sedan hemma hos Rebecca. Jag höll henne sällskap när hon lagade mat, drack iskaffe och därefter satt vi och pratade i köket till två på natten. Hon är bra, den där Rebecca.

Åttonde augusti. (gjorde nog inget speciellt den sjunde?)

Zonja kom hit på kvällen. Som jag längtat efter henne. Vi gick en långrunda, busade i trädgården och softade inne hos pappa resten av kvällen. Hundsällskap är så jävla bra ibland.

Nionde augusti.

Fredag. Hade ingen koll alls på att det var just fredag. Jag umgicks med pappa hela dagen när jag inte var ute på rundor med lillprutten. På kvällen kom R och vi satte oss ner ute i trädgården och spelade en omgång kort. Bestämde oss åter igen för att grilla så vi åkte och inhandlade massor av gott och åt ute i mörkret. MYSIGT. 

Tionde augusti.

Den här donnan väckte mig första gången vid fem, då jag var lagom nöjd och bad henne somna om. Det gjorde hon tack och lov och väckte mig inte förrän vid åtta igen då det var dags för frukost (för henne) och en morgonkiss. Jag gick och lade mig igen och gick inte upp förrän elva. Vid fyra packade vi med en boll, handdukar och vatten till Ugglarps strand för bad och lek. Därefter har jag försökt trötta ut henne i trädgården, samt på en promenad och nu ligger hon äntligen och sover. Kan faktiskt inte alls förstå hur mycket energi en sådan liten varelse kan ha.

Kärlek / L

1 kommentar:

  1. Så mysigt med hundsällsis och hon är ju tooooksöt, förstår att du trivs med att ha henne hemma =). Tssi skönt att hon somna om för kl 5 vill man ju inte gå upp, skratt

    Trevligt du haft det senaste dagarna

    SvaraRadera