måndag 3 juni 2013

just breathe

Måndag brukar jag se som en nystart, men just denna måndagen har jag en släng kvar av söndagsångesten som var enorm igår. Den vägrar släppa taget helt och det gör mig ganska matt. Helgen har varit stundvis bra. Fredagen spenderas med Rebecca. Vi var på studiebesök på Tallgläntan med Miroi, gick därefter ner till stan för att fixa en present till hennes mamma, blev hungriga och intog en sval soffa på Stålboms konditori. Satt och åt, drack kaffe och pratade i två timmar, och sedan kom R's mamma och hängde en stund. Förflyttade oss hem till mig där vi satt i skuggan och spelade kort innan vi tog varsin bil och körde hem till R. Spelade Geni och TP tills hennes pojkvän kom då det var dags för mig att åka hem och möta upp Sebastian.

Lördagen var svettig med inslag av hällregn. Vi åt en sen frukost, låg ute i trädgården på en filt och förflyttade oss in när det började stänka på oss (som jag skrev i det tidigare inlägget). När kvällen kom bestämde vi oss för att gå en runda runt Ätran. Blev myggbiten, lyssnade på livemusik som ljöd från Grand Hotel, blev arg, skrek inför främlingar och grät hysteriskt. Gick hem och avslutade natten med glass och kortspel tillsammans med S.



Och så blev det söndag. Åkte och umgicks med Rebecca en stund, medan S försökte forcera ut det sista av sin sjuka i sängen tillsammans med Sons of Anarchy. Kvällen bestod av ren tristess, så jag och S bestämde oss för att köra en runda. Åkte förbi pampiga hus, stannade till en vända på stranden så att jag fick köra ner mina fossingar i sanden och må lite. Körde till skogskyrkogården och hälsade på min mormor och morfar som vilar där. Det var helt folktomt, och jag kände hur det blev lättare att andas liksom. Det var hela tio år sedan morfar gick bort nu, och det känns himla konstigt då jag kommer ihåg den dagen som om den vore igår. Hur som, avslutade kvällen med en donken-middag och en massa candy crush-spelande. Hoppas att denna veckan har någonting bra att erbjuda (exempelvis skattepengar) så att jag får något annat att tänka på. Puss på er

Skogskyrkogården (nedan). Så himla galet fint.

1 kommentar:

  1. Ja den där söndagsångesten kan jag också känna av i början av veckan, den brukar avta på onsdagar typ då brukar det bli bättre =D

    SvaraRadera