lördag 29 juni 2013

HEJS

Torsdag förra veckan gjorde jag min första dag på mitt nya jobb, och i måndags började jag på mina två veckor jag har fått där. Förhoppningsvis blir det mer, för jag trivs redan himla bra. Med människorna och allt. Under veckan har jag tampats med en förkylning jag drog på mig i söndags, ont i mina trampdynor, mensvärk och en jävla hosta. Dock har det inte stoppat mig från att jobba! Nu har det mesta äntligen vänt, så nästkommande vecka är det bara till att köra.

Igår avslutades arbetsveckan på bästa sätt med after work, med ett gäng goa tjejer och några pojkar på Harrys uteservering. Drack öl och vin, pratade nostalgi och känslor och dåtida problem med dåtida vänner, dansade fuldans på ett pytte dansgolv och skrattade. Bra kväll.


Och så ringde klockan kvart i tio imorse, för jag och min älskade Lovisa Lund hade bestämt dejt i Halmstad.   Gick raka vägen till vårt favvo-café och satte oss. Pratade som vanligt om allting som händer och det var galet skönt att få träffas igen. Behöver den tjejen alltså. 


Denna lördagen har känt som en alldeles för lång söndag. Känns konstigt att vara utan både Sebastian och Rebecca en hel helg. Den ena är och festivalar, och den andra är långt ute i skogen och leker med sina kamrater, och övernattar i tält. Ska bli bäst att ses igen.

Har redan bäddat ner mig, så nästa steg för mig är att sätta undan datorn, ta upp en bok och sedan låta ögonlocken bli tunga som bly. Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar