måndag 10 juni 2013

ett med det gröna

Nu när solen börjar visa sig med alltmer jämna mellanrum och det är ljust ute fler timmar än vad det är mörkt, är jag utomhus den största delen av dygnet. Därför ekar det som aldrig förr här. Jag kommer inte ens ihåg när jag skrev senast, eller var inne och kollade runt på era bloggar. Det blir bara inte så. I helgen spenderade jag och Sebastian hela kvällen i uterummet med kortspel, chips, fuldans och musik. I lördags vaknade jag av att pappa sågade hejvilt ute i trädgården, så jag hakade på, vilket resulterade i tre timmars trädgårdsarbete, och på kvällen åt vi grillat hemma hos svärföräldrarna i Halmstad. Fick äntligen träffa Mathilda igen som är hemma från Irland nu, förhoppningsvis över hela sommaren. I söndags var jag och S ute och gick, samt att vi gjorde några övningar på utomhusgymmet, och sedan åkte vi till Halmstad där jag mötte upp Gabbe som annars bor i Stockholm. Pratade och drack kaffe precis som förr.

Nu är det dags för mig att ta mig till Ljungby för att gå en skogsrunda med Rebecca och Molly. Bästa sättet att runda av en vardag. PUSS

1 kommentar: