lördag 2 februari 2013

vilse på vischan

Jag och min kära pekade ut en punkt på kartan och bestämde oss för att åka ut och utforska. Jag körde och S var min kartläsare, vilket visade sig vara en väldigt omaka kombination. Vi hamnade långt ut i skogen. Körde på smala och slingriga vägar medan vi passerade ett X antal grusvägar och skogar. Till slut insåg vi att vi hade kört fel och svängde av på en bucklig grusväg för att vända. Där smällde det till under bilen och det värsta scenariot spelades upp i mitt huvud: punka mitt ute i ingenstans. Vi stannade, jag gick ut för att kolla däcken och lugna mig med frisk luft och en cigg. Turen låg på vår sida idag. Ingen punka, men en väldigt lång väg tillbaka till bekanta vägar.

När vi sedan hittade vägen som skulle leda oss till naturreservatet var det endast behörig trafik som fick komma innanför bommarna. JÄVLIGT KUL. Så, vi körde tillbaka och tog in på en väg där det skyltades om ett kulturminne, och det är detta ni ser nedanför. Haha! Att köra vilse är numera väldigt vanligt för mig och S, och ska därför göra omfattande research innan vi åker ut nästa gång.

Det var allt från mig!


 Foto&Redigering: LovisaBengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar