onsdag 13 december 2017

En tisdag.


Igår var Rebecca och bebis hos mig och hälsade på. Fylls av ett enda mys i kroppen när jag får umgås med dem. Älskade Rebecca.

Hämtade medicin mot magkatarren också. Hoppas att den tar bort det värsta illamåendet och halsbrännan snarast. Den ihållande tröttheten vet jag dock inte vad jag ska göra åt. Tror det enda receptet är att vilavilavila, fastän det är så himla svårt att slappna av. När jag väl somnar för natten är det som att min kropp stänger av. Har extremt svårt att komma upp på morgonen trots många timmars sömn. Väntar på samtal från arbetsterapeuten som beställt ett tyngdtäcke till mig, som förhoppningsvis kan få min kropp och därmed hjärna att slappna av fortare på kvällen. Spänd på att utvärdera täcket efter en tids användande.

Just nu försöker jag bara samla på mig bra stunder med mina fina människor jag har omkring mig, göra det jag orkar, ha det tyst omkring mig när jag känner att det blir för mycket stimuli från omvärlden. Fungerar hyfsat hittills.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar