onsdag 3 januari 2018

Livet fortsätter.

Snart varit hemma i fem veckor. Sjukskrivningen blev förlängd till slutet av januari. Nu känns det som att jag får hjälp på riktigt. Tid till att hämta mig från det gångna året, tid att vila och försöka må bra igen. Livet är ju såhär, svårare i vissa perioder. Har bara svårt att acceptera att det var tvunget att ske detta året, när jag äntligen tog examen och fick börja på nytt jobb. Måendet krockade med mina ambitioner, men så är det väl alltid. Aldrig läge att vara sjuk. Måste alltid vara stark.

Denna veckan är mitt mål att vila och att vakna utan stress. Har inga planer för veckan, ställer inget alarm på morgonen och försöker att hitta nya vanor som får mig att må bättre. Exempelvis ny frukostrutin, promenera och hämta Nicco istället för att ta bilen, gå promenader med musik i öronen, titta på en bra film och gå runt i mjuka kläder.

Januari har startat bra och jag har saker att se fram emot. Så som yogagrupp med start v. 4, P3 Guld med Lina och annat fint längre fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar