måndag 7 augusti 2017

Sista semesterveckan.

Och jag har inga planer.

Hade en ultramegafin söndagskväll igår med Evelina. Hade planerat en nostalgi-afton, så vi möttes upp vid sju och inhandlade godis på hemmakväll. Gick hem till mig och satte igång första säsongen av Eva&Adam. Fyllde i repliker och skrattade oss röda i ansiktet. Mitt i tittandet mindes vi tillbaka till den film vi spelade in i början av högstadiet med klass 6A och slog på den. Så sjukt att se sig själv som elva/tolvåring och inse att en varit den personen. Hade förträngt hur jag såg ut, hur jag rörde mig och hur jag var i relation till andra människor.

Nu är vi som nämnt inne på den sista semesterveckan. Har absolut noll planerat, förutom att jag ska göra min debut på ett jympapass på friskis idag. Aldrig varit på ett sådant, så ska bli spännande och se hur jag hänger med - och om jag hänger med i största allmänhet. Jag inskaffade ett kort på friskis i fredags. Har länge känt att jag behöver ett ställe att dra till när jag känner att jag behöver bli av med överflödig energi. Om jag inte har ett ställe att sticka iväg till går jag endast hemma och surar istället. Blir irriterad på min omgivning och hittar ingenting att göra som passar min energinivå. Det räcker liksom inte att gå ut på en promenad när jag känner så, utan vad jag behöver är att ta i med hela kroppen och ta i rejält. Saknar alltid det när jag inte har gymkort. Ett plus med friskis är just gruppassen. På det förra gymmet kändes inte passen alls inspirerande, vilket gjorde att när jag inte kände för att spendera tid på gymmet med maskiner hände inget alls (eller jo, gick hemma och surade).

Beställde även precis en baddräkt. Det har länge stått på min inköpslista, då jag älskar att åka och simma. Baddräkt känns som ett bättre alternativ än bikini när en ska simma i badhus, just för att slippa att de olika delarna åker omkring och att en mitt i ett simtag måste rätta till överdelen osv.

Typ det som händer just nu. Får se om jag, Sebbe och Nicco hittar på någonting i veckan eller ej.



PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar