fredag 21 april 2017

Påsk osv.

I söndags firade min bror som fyller hela 27 år i år. Vi fick fira honom en vecka i förväg, eftersom vi inte är på samma ort på hans egentliga födelsedag imorgon. Det blev en mindre tillställning med familjen. Vi käkade en svingod paj, drack kaffe och åt tårta och så öppnade Alex sina paket.


På kvällen började det kittlas i benen. För mycket stillasittande under påskledigheten. Så jag, Nicco och Alex åkte till Ljungby för att utforska skogen.

Vi försökte hitta en utkiksplats som Alex besökt långt tidigare när han bodde i Ljungby. Vi kämpade oss igen snår och bråte men kunde tyvärr inte finna den. Blev istället en rejäl promenad och trötta kroppar, så väl utfört ändå.


Eller, vi hittade tillslut en utkiksplats, men tyvärr inte den rätta.


På måndagen åkte Sebbe och Alex iväg tidigt för att hjälpa mamma hämta en möbel i Halmstad. Jag och Nicco gick en förmiddagsrunda och när jag kom in igen tittade jag på soffan med avsmak. Kunde inte förmå mig att sätta mig ner och göra ingenting. Det kittlades fortfarande i benen och numera i hela kroppen. Så, jag startade upp med vårstädning i uterummet. Nicco svansade omkring med bollen i trädgården medan jag bar ut möbler och sopade. Pappa kom ut efter en stund och hjälpte till. Älskar sådana dagar.

Tackar och bugar för påsken, trots ej troende. Eller, jag tror på fyra dagars ledighet. Amen.

1 kommentar:

  1. Så många fina bilder, och så fin vovven är, älskade labbar

    SvaraRadera