söndag 16 april 2017

Den långa påsken, som ännu inte är över.



Ledigheten inleddes med en långpromenad till stranden med Frida, Lana och Nicco. Det är så fint att vi hittade varandra och att labbarna trivs bra tillsammans.

På kvällen samlades familjen för att titta hockey, som tyvärr slutade med förlust. Så nu dröjer det till September innan hockeyn sätter igång igen. Ganska sorgligt.



Påskafton och firandet av påsken satte igång vid ett hemma hos Sebastians föräldrar. Jag kom på just då, att just det, det är påskafton idag. Så speciell är den högtiden för mig. De bjöd på mat, kaffe och tårta följt av påskäggsjakt. I det lilla påskägget låg en present med ett par fina örhängen i.

Vid fyra-tiden fortsatte jag och Sebastian hem till Lasse, där det bjöds på mer kaffe och fika. Satt och pratade ett bra tag innan det var dags för oss att bila vidare till Falkenberg. Väl där hann vi vara hemma i någon timma för att sedan spatsera bort till mamma och lillasyster. Resten av kvällen spelade vi spel, drack ett par cider och tjötade. Drog hem vid halv elva, gick och lade oss, men upptäckte att jag inte alls var trött. Medan Sebastian somnade tittade jag på en dokumentär och första avsnittet av SKAM säsong fyra. Klädde sedan på mig igen för att gå in till bror och umgås en timma innan jag faktiskt somnade. En väldigt, väldigt fin påskafton. Så annorlunda mot tidigare år.

Jag kan inte riktigt förstå att vi fortfarande har en ledig dag kvar imorgon. Förbannat skönt. Idag ska vi fira min bror som fyller år om knappt en vecka. Samla familjen hemma hos pappa och äta paj, tårta och öppna paket.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar