tisdag 15 mars 2016

tre sjuka dagar


I söndags vaknade jag upp med influensa. Hemskt roligt. Där och då började mitt evighetstittande på film. Det hela började dock för några månader sedan, då jag bestämde mig för att börja titta om alla Wallander-filmer. Innan jag blev sjuk har jag hunnit titta igenom första säsongen. Anledningen till att det tagit några månader är att jag alltid tittar på kvällen när jag ska sova - somnar nästan alltid efter 5-10 minuter, så det tar ju ett tag att komma igenom dem. Nu har jag dock kunnat höja nivån på mitt tittande och redan i söndags hade jag hunnit titta på tre filmer av säsong två. Låg alltså i min säng i princip hela söndagen, med undantag för att äta tillsammans med pappa samt titta på Farmen vid åtta.


Måndagen kom och jag blev ännu sämre. Varvade dagen med att gå långsamma promenader med Nicco pga svimanfall och ytterligare Wallander-tittande.

Och så kom tisdagen. Har känt mig som allra sämst idag. När jag varit ute en morgonrunda med Nicco gick jag raka vägen in till sovrummet igen och sov ytterligare två timmar. Sedan bar jag ut täcke och kudde till soffan och har spenderat min dag där när jag inte varit ute med hunden. Är helt svullen i hela ansiktet, hostar, nyser och får gråtattacker av smärta om typ sömmen på tröjan ligger fel mot min hud på grund av överkänslig av febern. Vilken fantastisk dag (vecka).

Har som tur är en glad Lina att hålla kontakten med via Snapchat. OBS roligt att det ser ut som att jag putar med munnen på bilderna ovan. Slappnar endast av och ser ut som en bimbo på grund av svullen. Härligt.


Nu ska jag fortsätta titta på Wallander. Hunnit plöja mig till avsnitt tolv på säsong två under dessa tre sjukdagar. Tur att jag haft Nicco som sällskap (som fått stå ut med en och annan snorpuss), annars hade jag blivit smärre galen av rastlöshet.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar