måndag 21 mars 2016

ännu en summering av dagar som passerat bara för att jag är rädd för att inte minnas

I torsdags morse åkte vi och lämnade Nicco hos Sebbes mamma Karin och vid tio i åtta åkte Sebbe iväg i en buss mot Hemsedal. Jag fick besök av Lina på förmiddagen, sedan var jag i skolan till sjutton jäkla nollnoll med feber i kroppen och var kolossalt lättad när jag fick gå hem, hämta bilen och styra min kos mot Karin för att hämta Nicco. Blev dock att jag stannade i tre timmar och åt kvällsmat tillsammans med henne och pratade om livet innan jag körde till Falkenberg. Dagen därpå var det en kort visit i skolan för att sedan åka hem till Falkenberg igen. Evelina kom förbi mig och umgicks en stund på eftermiddagen. När hon gått hem beställde jag pizza och gick därefter in till pappa för att spendera resten av kvällen där. Tittade på hockey tillsammans med pappa och Peter, letade därefter rätt på min brors Wii, kopplade in det inne hos mig och tänkte spela i några timmar. Upptäckte att jag saknade den ena delen till kontrollen, som låg hemma hos brors kompis Peter. Smsade honom och frågade om han kunde komma och lämna den, samt dricka kaffe. Så det gjorde vi, sedan var den fredagen slut.

Min lördag var i princip lika händelserik som ett snigellopp, dock med trevligt sällskap. Tog hand om hunden, åt middag med pappa, låg i pappas soffa och läste Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri som jag fick i julklapp av pappa, men inte hunnit ta mig an förrän nu. Vi tittade även på en hockeymatch som varade i hela sex perioder (tre ordinarie och tre förlängsningsperioder) och som därmed höll på fram till tolv. Gick och lade mig bums efter det.



I söndags fick jag ett sms av mamma vid elva-tiden där det stod att jag kunde komma förbi och hämta hostmedicin om jag ville. I några dagar nu har jag vaknat av att jag hostar så att det kommer lite spya slash att jag inte kan andas, så vem var jag att tacka nej. Packade in mig och Nicco i bilen och anlände hos mamma vid halv ett. Medan mamma och låtsaspappa fixade diverse sysslor utomhus alternerade jag mellan att sitta i solen med Nicco springandes omkring och att springa rundor på ängen bredvid mammas hus och leka. Mamma bjöd även på kanelbulle och kaffe dagen till ära. Kändes som den första riktiga vårdagen, för solen värmde och jag hade bara en luvtröja och en tunn jacka på mig. Åkte hem och åt med pappa slash drack kaffe och sedan var det hockeydags igen. Därefter Farmen-finalen som var hutlöst spännande och mitt i allt kom Sebastian äntligen hem.



Sjukan håller fortfarande min kropp med ett järngrepp. Även om febern försvann efter fem dagar finns hostan och snoret kvar som en jävla långdragen efterfest i min kropp. Har även haft lock för öronen i två dagar och när jag gäspar eller hostar är det som att någonting brister där inne och jag vill skrika rakt ut för att det gör så jävla ont. Dock håller jag energin uppe av att få frisk luft på promenaderna med Nicco, hostmedicin och sol. Läste även ut Allt jag inte minns idag som var fantastisk, men nu i efterhand kan jag inte alls sätta ord på varför.



Nu är det dags att ta sig an nästa bok - Tid av Alex Schulman och Sigge Eklund.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar