torsdag 24 april 2014

påskbestyr och vardag igen

Startade påskledigheten med att åka hem till mamma med familj på skärtorsdagen och fika.

En tur i skogen med rebecca, som ville inviga sin rosa sekatör (haha) och just då började det regna, men fint var det.

Glada ändå liksom. På kvällen umgicks jag och bror med lillasyster som skulle sova över. Mysigt!

Tretton nollnoll dagen efter var det dags för den årliga påskmiddagen hos S föräldrar. Det bjöds på sill och annat gott, följt av den här APGODA tårtan. Hängde därefter ute i solen, med kaffe och prat.

Bilade hem igen till pappa för ännu en påskmiddag på kvällen. I väntan på maten satt jag, bror, peter och sebbe ute i trädgården. Lyssnade på musik, pojkarna drack whiskey och jag tog en öl och var allmänt lyrisk över vädret och sällskapet.

Fin pojkvän.

Söndagen bestod endast av att ligga i trädgården och lapa sol, och på måndagen låg jag inne hos pappa och läste, följt av att bila till Halmstad på kvällen. Tisdagen dock, firade vi den här fina tjejen på hennes 24-årsdag (som dock var på måndagen) med fika och mys.


Ja, och igår var det endast skola och informationsmöte på friskis&svettis, så nu är vi här. Solen skiner och jag har varit i skolan. Nu tar jag helg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar