tisdag 15 april 2014

lyckan sipprar


Igår när solen äntligen tittade fram bakom de tjocka molnen lös jag också upp, som en jävla glödlampa som fått liv efter att ha lyst på dovt, tråkigt ljus några dagar. Firades med en promenad med anna, såklart.

Idag var det skola i två timmar, sedan bestämde vi att vi skulle dra in till stan för att äta (fika) och glass. Anna: "nu går det inte att klaga på livet". Kunde inte sagt det bättre själv. Gick runt och tittade efter skor och annat en stund. Hittade så mycket fint. Märks verkligen att våren kommit, men tyvärr tillåter inte min plånbok att shoppa just nu. Fick i alla fall med mig ett (dyrt jävla) torrschampo och ett par träningsbyxor från Gina, på rea. Hittar aldrig något på rea annars, så jag var nöjd.

Anna med glassen, och jag som inte är överglad i glass köpte en dricka. Satt på fontänen med massa solglada människor och mådde.


Och nu har jag suttit här en stund och pluggat, check! Snart ut och gå med anna.

1 kommentar:

  1. Så var det förut då jag rastade Bellman, att det lös upp som eld nästan av solen, jättefint

    SvaraRadera