tisdag 25 september 2012

dance my pain away

Just nu dansar jag runt här hemma, samtidigt som jag skriksjunger till de finaste låtarna jag vet. För jag har haft en sådan fin dag, helt utan anledning. Det är måndag i vanlig ordning. Jobbade förmiddag och tog mig sedan en go promenad hem vid tolv. Mådde så himla bra när jag blev lite för varm och rosig om kinderna. Kom hem till mitt nystädade lilla hus, gjorde iordning blåbärsthé och knäckebröd, svepte in mig i min enorma gråa filt och slog på tvn. Brydde mig inte särskilt mycket om vad som var på, bara myste. Somnade lite senare i soffan och vaknade upp av en otrolig smärta i sidan. Trodde att min kropp skulle brytas itu, men jag klarade mig. Vaknade till och fixade käk, och bestämde mig sedan för att se om min kära brur i huset bredvid var vid liv. Det var han, så vi gjorde kaffe. Härmade fulskånska, pratade om jul och annat fint. Pappa valsade in sjungandes efter en lång dag på jobbet. Och det påminde mig om vilken otrolig pappa vi har.

Jag och brur gick en runda vid sju-tiden, drack mer kaffe när vi kom in och rundade av kvällen med farsgubben. Dagen till ära har jag gjort en spotifylista (klicka här), inspirerat av dagar som är så bra att dans i vardagsrummet hjälper mot det mesta och värsta.



1 kommentar:

  1. Ohh så kan jag med göra ibland, så skön känsla att studsa, hoppa loss och sjunga i hög musik hehe

    SvaraRadera