måndag 10 september 2012

pauser i pausen

Det var snart en hel vecka sedan jag skrev sist. Har varit alldeles för ledig, och tagit vara på varenda minut. Jag har bara legat i soffan, träffat vänner och druckit kaffe mest hela dagarna. Och nu i helgen kom min finaste Sebastian hit, och så har jag jobbat både lördag och söndag. Igår var jag även på Ikea och inhandlade efterlängtade saker till min lilla lya. Nu börjar det äntligen kännas som mitt, och det är otroligt mysigt. Fick med mig en fåtölj, ett soffbord, lampor, två tavlor, lite smågrejer och massor av ljus i alla dess former. Längtar så tills de bäckmörka kvällarna, med filmmys och ljus i hela huset. Då trivs jag som bäst. Det är inte heller långt till min födelsedag nu. Har lite idéer på hur den ska firas. Kanske i ett annat land. Vill bara vara där nu.

Imorgon kommer förhoppningsvis en laddning med kort på hur det blivit här hemma nu. Sov nu gott, tills dess.

1 kommentar:

  1. Ohh roligt att få se bilder från ditt hem, skönt med bloggpaus emellanåt
    kramar

    SvaraRadera