lördag 7 januari 2017

JULAFTON//FÖDELSEDAG

Julafton startade hemma hos Sebastians familj vid ett-tiden. De bjöd på jullunch och när Kalle Anka intog scenen blev det kaffe, tårta och diverse tillbehör. 



Och när Kalle Anka var över delades det ut julklappar. Fick bland annat en prenumeration på tidningen Fotografen, en döskalle från Mexico, bodybutter, en fotobok samt att jag och Sebbe tillsammans fick en Hyacint, ett presentkort för Halmstad City och pengar (ledsen om jag glömt nämna något, heh).


Körde till Falkenberg vid halv sex. Åt middag och fortsatte firandet med pappa, Sebastian, bror och hans kompis Peter. I klapparna låg det bland annat en fjällrävenrygga, ett par trådlösa hörlurar och fluffiga innetofflor. Kvällen fortsatte med spel, några tårar av ilska och god dricka. Precis som det brukar, ungefär.


Juldagen, som är min födelsedag, startade med presentöppning och en brunch. Av min kära pappa fick jag ett svenskt-franskt lexikon, ett presentkort på Intersport och tio lotter (älskar att skrapa, haha). Och av min kära pojkvän fick jag en Adidas-tröja. När dagen slog över till kväll kom mamma, låtsaspappa och syster för att äta våfflor, vilka jag och Lina fixade tillsammans. Svettigt, men gott. 

Fick ett presentkort på helkroppsmassage på Life och av Lina fick jag pengar som var låsta för en valfri finkulturupplevelse, som vi självklart ska på tillsammans. 


Födelsedagen handlade sedan mest om vindrickande och spelande, tillsammans med olika personer.

Kan varit den lugnaste julhelgen på många år, men fint var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar