lördag 7 januari 2017

DECEMBER

Senast jag var inne här var när jag och Sebastian var på minisemester i Stockholm. Mitt i snöslask och julshopping. Hela december, julhelgen och nyår har hunnit rinna förbi. Nu är snart även den första veckan på 2017 över och idag skrev jag och Lina det sista på vårt examensarbete, sista före den slutliga inlämningen på måndag. Det innebär att det endast är sex dagar kvar till opponering och sju dagar kvar till examensdagen. Sju dagar. På måndag är det en vecka till jag börjar jobba som förskollärare. Känns bara sjukt för tillfället.

Några tillbakablickar till december som försvann i ett nafs.

En frostig morgonpromenad.

Klockan 06.30, cirka, en måndag. Jag och Lina satt uppe hela natten och skrev på vårt examensarbete inför en del-inlämning. Bäddade ner Lina i soffan och gick därefter och lade mig i sängen. Somnade vid sju, gick ut med Nicco en runda vid tio, sov därefter till klockan två på dagen. Helt jävla slut, men fint var det. 


En av alla pluggpauser. Faktiskt viktigt att andas. Faktiskt.


Hoppar i tiden, fram till den 18 december, då jag och Sebastian hade bjudit in halva familjen till oss för att äta kvällsmat (i form av julköttbullar, risgrynsgröt och sill), dricka glögg, baka pepparkakor och spela julklappsspelet. Succé!


Låtsaspappa och lillasyster gav sig även på att bygga pepparkakshus.


Tvärbra kväll.


OBS. Väldigt viktigt: har köpt min första bil. Den är numera i min ägo och jag är en löjligt lycklig människa på grund av detta. 

Julbilder, födelsedag och nyår/bröllop tar vi i nästa inlägg. 
PUSS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar