lördag 28 januari 2017

28 januari

Är väl inte direkt förvånad över att jag får spendera den här helgen hemma, sjuk. I två veckor har jag agerat mänsklig näsduk till barnen som nyser och hostar på förskolan. Ett jävla virrvarr av baciller har flugit omkring och slutligen tagit fäste på mig.

Hur som helst, igår kom mamma på besök efter jag kommit hem från jobbet. Snackade bort flera timmar, åt pizza och när mamma åkt hem tittade jag och Sebastian på säsongsavslutningen av How to get away with murder, säsong 2. Därefter gick jag och la mig och somnade till en dokumentär. Helt jävla slut efter att ha jobbat hela veckan med en förkylning i kroppen. Igår bröt den ut på riktigt, så har knappt sovit något inatt. Ändå kom jag på något sätt upp idag och har fått underhålla Nicco medan Sebastian har varit och hjälpt till på revyn i Halmstad.

Min önskan är att jag ska komma ur min asociala koma nästa vecka och kunna vara lite aktiv igen. Min plan var att förnya mitt gymkort denna veckan, men det har såklart inte blivit av på grund av sjukan. Ska byta gym till friskis efter två år på strandhälsan. Insåg att jag saknade utbudet av grupp-pass som de har på friskis, samt att min tänkta träningspartner och bror fick jobb i Stockholm. Upptäckte att gnistan försvann när bror inte kunde träna med mig, så nu ska jag klänga på Frida istället. Bara att inse att träna på gym ensam inte är min grej.

Nu ska jag titta på de sista minuterna av hockeymatchen som är på i bakgrunden. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar