lördag 13 augusti 2016

den gråaste av alla dagar

Jag har jobbat som fröken hela veckan som gått. Dessförinnan har jag umgåtts med Sebastian en vecka, tränat med Rebecca, dansat med Lina och Evelina en kväll, firat Rebeccas födelsedag med lekar i trädgården, alkohol i kroppen och skratt som inte syns, men hörs i mörkret. Jag har åter känt mig rastlös och orolig i kroppen, vilket jag även gör idag. Men den senaste tiden har varit bra, för det mesta.

I helgen fixar Sebastian det sista i lägenheten i Halmstad innan han ska lämna över nycklarna till en annan på måndag. Sedan bor vi tillsammans på riktigt. Hans post kommer numera hit och vi kallar detta lilla hus vårt hem. Vi har planerat inför hösten för att allt ska bli bra för både mig, vår hund och Sebastian. Vi har besökt ett hunddagis där Nicco ska få spendera vissa dagar när vi båda är upptagna. Andra dagar kommer Sebastians pappa hjälpa till och allting verkar lösa sig.

Den tjugonioende augusti börjar jag den sista terminen på högskolan för denna gången. Om knappt fem månader är det meningen att jag ska vara klar med denna utbildning och därefter börja arbeta som förskollärare.

Snart kommer även min bror hem. Som jag längtar.

Men en sak i taget. Nu: ta bilen upp till kyrkan för att träna hund och låta denne springa av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar