fredag 25 juli 2014

livet på en pinne

Senaste tiden genom mobilen:


I lördags var raggarna inne på sin andra dag i stan och det var överbefolkat. Avgaser, alkohol och trafikstopp runt varenda gatuhörn. På kvällen bestämde jag mig för att göra som alla andra, och drog ner till stan och mötte upp rebecca och zandra som satt och tittade. Slog oss ner en stund och satt och pratade innan jag drog vidare för att träffa familjen som var på andra sidan stan. För att komma dit var jag tvungen att gå över tullbron och dagen till ära var det enkelriktat för gående för att bilarna skulle kunna gå på båda hållen. De släppte över folk var femtonde minut på en smal gång vid sidan av där det bara fick plats en person på bredden, så varje sida hade femton minuter på sig att ta sig över medan de andra stod och väntade otåligt på andra sidan. Det gick då inte snabbt, och en person framför mig stannade varannan minut för att ta kort på bilarna, vilket ledde till att det blev stopp och ännu mer folk som hopade sig bakom mig hela tiden. När jag kom ut på andra sidan efter en halvtimma var jag i upplösningstillstånd och med gråten i halsen halvsprang jag för att möta min familj. Som tur var såg min bror hur det hade tagit på mig och gav mig en bamsekram när jag kom fram. Sedan satt vi en stund och tittade och pratade. Därefter promenerade jag och bror hem tillsammans, fast en rejäl omväg för att slippa allt folk. Det var den lördagen.


Efter jobbet har kvällarna sett ut såhär. Har suttit ute med pappa i trädgården till elva på kvällarna, pratat och njutit av att det fortfarande varit varmt, men svalt vid den tiden. Mitt hus har kokat av värmen under veckan, vilket lett till att jag knappt kunnat vara där inne.



Det blev torsdag och mina shorts jag beställt från monki kom, äntligen. Har gått i svarta långbyxor både på jobbet och hemma vilket nog har tagit onödigt med kraft. Gillar dem, för övrigt!

Fredag, löning och morgonsol. Behöver jag säga mer? Började morgonen med att spilla ut min halva kopp med kaffe över mig själv och på golvet, men det gjorde absolut ingenting, för det är ju fredag. Och om det inte redan var en förjävla bra dag, så fick vi sluta fyra timmar tidigare på jobbet idag då vi inte hade något att göra! SÅ. BRA.

Hjälpte min bror att göra några ärenden och sedan la jag mig i soffan och sov två timmar. Vaknade av att pappa knackade på fönstret och meddelade att han hade gjort ugnspannkaka (!!) världens godaste efter en lång powernap. Nu har sebbe varit här ett tag och vi har bara slöööat i varandras sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar