torsdag 14 juni 2012

nyttigt namnam

Nu när jag inte får äta kakor och chips (mina favoriter) får man improvisera lite. Därmed kände jag för att bjuda mig själv, sebastian och pappa på en nyttig efterrätt denna kväll för att se om den gick hem - och det gjorde den. Det bästa med allt är att den är så himla enkel att snurra ihop, och är klar på endast på 2 minuter! Slängde i en burk (250 gram) kesella vanilj och 225 gram frysta hallon/blåbär i en mixer och snurrade ihop det. Det blir som sorbetglass. Sjukt gott. Råder er verkligen att testa detta. 

Puss och kram, ni fina! 

Foto&Redigering: LovisaBengtsson

2 kommentarer:

  1. OM du vill bli av med ditt sötsug så ska du skippa ALLT socker, det finns en HEL del i kesella som är smaksatt...
    Bara ett råd, dock får du grym huvudvärk första veckan för kroppen inte är van.. MEN galet med resultat på vågen, samt kroppen :)

    PUSS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortfarande nyttigare än kakor och chips, och detta kommer jag inte göra varje dag! :)

      Radera