onsdag 21 juni 2017

Onsdag och ledigheten.

Denna vecka har jag tagit ledigt onsdag och torsdag för att få några dagars ledighet i sträck. Är helt utpumpad och behöver verkligen några dagars återhämtning. Trots det blev denna dag inte särskilt lugn. Klockan var ställd på 7.15, då jag gick upp, bytte om till träningskläder och körde bort bilen till verkstaden. Gick hem, var förbannad och bestämde mig därför för att yoga i en halvtimma efter frukosten. Yogapasset drog ner ångestnivåerna och ilskan rejält och jag kunde därefter ta tag i resten av dagen. Duschade, gjorde mig iordning och mötte sedan upp Evelina. Gick ner och tog en kaffe på espresso house, plockade därefter upp sushi och satte oss på hennes uteplats för lite mer snack. Då ringer verkstaden och säger att jag kan komma och hämta bilen. Går dit någon timma senare, har en dust (minst sagt) med säljaren där och kör sedan hem med en ilska som fick hela kroppen att skälva.

Åker sedan och hämtar min lille Kick på dagis och när Sebbe kommer hem går vi en promenad tillsammans och pratar om dagens händelser och om livet i övrigt.

Nu har vi precis druckit kaffe och ätit Japp inne hos pappa. Strax dags att lägga sig i sängen och titta på senaste avsnittet av Broadchurch och förhoppningsvis släppa dagens ilska.

Klart slut hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar