söndag 18 juni 2017

Mitt i juni.

Den här helgen får fem av fem guldstjärnor. Känts som en minisemester trots att jag varit på hemmaplan. Var helt slut i fredags när jag kom hem. Fick bli en pizza tillsammans med Sebbe, kaffe och häng inne hos pappa en stund. Sedan gick jag in och la mig i sängen och somnade till Kalle Blomkvist.

I lördags kom mamma hit på förmiddagen. Vi gick ner till stan med förhoppningen om att jag skulle hitta ett par sommarskor, och det gjorde jag. Påvägen hem köpte vi jordgubbar på torget som vi sedan åt i trädgården hemma hos mig. Sebbe var iväg några timmar och när han väl kom hem var han trött och behövde vila en stund. Jag var rastlös, så jag tog med mig Nicco och gick hem till mamma. Vi tog oss ut på en långsam promenad som slutade hemma hos mig vid åtta-tiden. Då var Sebbe och pappa i full gång med att installera en ny tvättmaskin, vilket jag också blev involverad i. När vi väl satt oss ner vid tio på kvällen för att sätta igång ett avsnitt av Homeland ringde mamma. Min lillasyster som var påväg hem från Liseberg med sin pojkvän ville att vi skulle komma över och käka. Sagt och gjort. Satt ute på mammas altan, åt och pratade en stund, för att sedan bege oss hemåt igen.




Idag har varit en riktigt jävla varm och fin dag. Har umgåtts med mamma en stund på förmiddagen, ätit tillsammans med pappa och sedan legat ute i trädgården och solat samt lyssnat på podd i trekvart. När det börjat svalna åkte vi upp till kyrkan och lekte med Nicco, men han vissnade redan efter tio minuter. Som avslut på denna söndag har jag pratat med min bror i telefon en timma.

Imorgon och tisdag är det jobb, sedan är jag ledig i fem dagar. Hallelujah.

1 kommentar:

  1. Ohhh Labbe blir så glad var gång jag ser dem och underbart med sommar, kul att du hittade skor samt gott med jordgubbar

    SvaraRadera