lördag 13 december 2014

att vara upptagen och lycklig

De senaste tre veckorna har jag haft en hel del att göra. Jag har varit i antingen skolan eller på fältbesök på förskola på förmiddagarna och jobbat på lekmer från 14.30 - 23.00 dagar då jag inte pluggat efter skolan. Jag har kommit hem vid tjugo över elva de kvällar jag jobbat och gått upp åtta dagen efter, och tro det eller ej, men det har fått mig att må så bra. Jag har sovit bättre efter de kvällar jag jobbat och vaknat dagen efter utvilad. För mig, med många års sömnproblem i perioder, har detta varit helt fantastiskt. Jag har under dessa veckorna förstått att jag och min kropp behöver använda både kroppen och hjärnan en stor del av dygnet för att förbruka den energi som behövs för att jag ska kunna sova bra på natten och vakna pigg med en skön känsla i kroppen. I skolan får jag (ofta) använda hjärnan och problematisera varenda liten text jag läser och på jobbet får jag gå i åtta timmar och trötta ut kroppen. Träning som medel har aldrig hjälpt för mig. Det räcker inte att aktivera min kropp en till två timmar om dagen, jag behöver mer. Imorgon är det dags att jobba igen. Näst sista dagen för denna månaden. Sedan blir det intensivt tentaskrivande över jul och nyår innan vi avslutar vår nuvarande kurs på högskolan. Ser fram emot nästa kurs så att jag hade kunnat spricka.

Mer om det någon annan dag. 
Natti / Lovisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar