torsdag 27 november 2014

fler veckor som denna, tack!

Ibland är det svårt att komma ihåg, exempelvis att jag har en blogg. Dock spelar det ingen större roll om jag skriver eller inte, mer än för mig. Behovet av att skriva av sig är någonting jag levt med så länge jag kan minnas, dock försvinner det i hektiska perioder. Det har i vilket fall varit en bra vecka hittills och det kände jag för att skriva om!





Det är många bra saker som hänt. I måndags var vi i vår klass på en konferens på Halmstad teater med sexhundra människor som är verksamma inom förskolan. Det var flera föreläsare som behandlade ämnet språk på olika sätt, vilket såklart var nyttigt eftersom vi har en kurs som heter läs- och skrivlärande just nu. Jag har tränat måndag och tisdag, vilket kändes grymt. Har tagit ut mig både fysiskt och psykiskt och älskat det. Igår var det även dags för att jobba för första gången på exakt tre månader. Förutom att jag fick dö-ont i ryggen, var det riktigt kul att träffa alla människor samt att arbeta med kroppen efter tre månaders föreläsningar. Igår fick vi även reda på våra tentaresultat, och det var det bästa på länge. Har gått och väntat på det i över tre veckor och varit osäker på om vi ens skulle bli godkända. Så kommer det ett mail och i den första meningen står ett klart och tydligt VG. En otrolig lättnad. Firade med sushi idag, och imorgon är vi lediga. Yeyfuckinghey. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar