tisdag 1 november 2016

Hemkomsten.

Söndagen var en fin dag. Kvart över sju rullade två bilar från Falkenberg mot Landvetter för att hämta hem Alexander som bott i Singapore de senaste 13 månaderna, samt lilla Slöinge-familjen som semestrat där den senaste veckan. Strax efter nio fick vi äntligen kramas och gråta några småpölar, för att sedan åka tillbaka till Falkenberg med hela familjen samlad.


När vi kom hem till Falkenberg åkte pappa och hämtade en smörgåstårta, vilken förtärdes med hela familjen som sällskap. När Slöinge-familjen åkt landade vi i soffan. Alexander somnade i ena änden av soffan, pappa satt bredvid i fåtöljen och tittade på någon match som vanligt och jag låg i andra änden av soffan och spelade spel på mobilen.




Senare på kvällen kom min kusin tillsammans med valp förbi och umgicks en stund. Energinivån ändrades radikalt när två hundar for runt som vilddjur i vardagsrummet.

Kvällen avslutades med att Alexander åter somnade i soffan medan jag och pappa tittade på andra avsnittet av Midnattssol och drack kaffe. Ett lugn spred sig i kroppen där jag satt tillsammans med min lilla familj. Äntligen samlade igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar