onsdag 12 oktober 2016

Den åttonde oktober och andra datum i livet.

På lördagsmorgonen vid tio-tiden hämtade jag upp Lina i Halmstad för att fira hennes 28-årsdag i efterskott. Jag hade planerat dagen och hon fick bara hänga på. Till en början fick hon ett grattis-kort som förklarade första halvan av dagen; en loppis-runda runt Halmstad och Falkenberg med okänd slutdestination.



Efter några loppis-stopp och mycket bilkörning hamnade vi på Strömma Farmlodge för att dricka kaffe och få i oss några kalorier i form av pannkakor, mängder med grädde och sylt.


När vi kom hem till mig väntade paketöppning. Därefter pizza och slutligen kaffe och cheesecake! Kvällen avslutades i Halmstad med rödvin och dans till klockan tre.


På söndagen väntade gos med görkan i soffan, middag hos pappa och uppladdning för nästa vecka. Väldigt fint.

PS. Skrev på mitt första anställningskontrakt som förskollärare förra veckan. Börjar min tjänst den 16:e januari om allt går som planerat. Är så jävla spänd och glad. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar